Η ανάρτηση του θέματος σχετικά με τα χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα πολιτιστικά μνημεία στο χωριό μας που έγινε στις 15 Ιουνίου 2015 τελικά δημιούργησε θέματα παρεξηγήσεων,πολλών συζητήσεων χωρίς κανένα θετικό αποτέλεσμα,έγινε η αφορμή να βγάλουν τα φαρμακερά βέλη τους ευτυχώς λίγοι και να σημαδεύουν μόνο τον συντάκτη της ανάρτησης.
Επανέρχομαι και πάλι σήμερα στο θέμα για να διευκρινίσω ξανά μέσα από εδώ όπως οφείλω από τις ιστοσελίδες όπου γράφω θέματα σχετικά με το χωριό μας με μοναδικό σκοπό την προβολή του στο διαδίκτυο.
Δεν ανάρτησα ποτέ κάτι ψευδές,υβριστικό, προσβλητικό, δεν αναφέρθηκα πουθενά ότι ευθύνεται το σημερινό Εκκλησιαστικό Συμβούλιο ή το προηγούμενο ή κάποιος συγκεκριμένος φορέας ή παράγοντας του χωριού.Υπήρχε θέλω να πιστεύω όντως πλήρης άγνοια,έλλειψη γνώσης τού θέματος,έλλειψη ενημέρωσης από τους παλαιότερους που ήταν στα τοπικά πράγματα,η έλλειψη ενημέρωσης συνεχίστηκε για 18 χρόνια τώρα.Οι ευθύνες είναι διαχρονικές και όλοι έχουμε ευθύνες,γιατί δεν δείξαμε ποτέ το ανάλογο ενδιαφέρον για τον πολιτισμό μας,δεν εργαζόμαστε ποτέ συλλογικά,δεν διεκδικούμε ομαδικά, δέν βάζουμε το εμείς πάνω από το εγώ, δεν βλέπουμε τους γύρω μας πως δημιουργούν στα χωριά τους.
Η ανάρτηση για όσους το πρόσεξαν έχει ένα μεγάλο ερωτηματικό στην επικεφαλίδα “Υπάρχουν διατηρητέα μνημεία στο χωριό μας;” ερώτηση κάνω.Η απάντηση είναι θετική για το Υπουργείο Πολιτισμού,έγινε διασταύρωση πρώτα όπως επιβάλλεται,αλλά υπάρχουν και οι σχετικές αποφάσεις (ΦΕΚ) από το 1997,πολλά τα χρόνια βλέπετε.Θα μου πείτε τώρα και ποιος γνώριζε κάτι σχετικά με το θέμα αυτό ότι είναι έτσι και προστατεύονται από τις σχετικές αποφάσεις τα θρησκευτικά αυτά μνημεία στην περίπτωση του χωριού μας.Θα μπορούσαν όμως να είναι και αρχαία ταφικά μνημεία,οικοδομήματα,αρχαίοι ναοί,πέτρες από κτίσματα,ότι και να υπήρχε ή όταν έγινε η επιτόπια αυτοψία εδώ στο χωριό,κρυφά πιστεύω δεν έγινε,θα υπήρχε σίγουρα ανάλογη ενημέρωση,ένα έγγραφο,επιστολή,έκθεση προς την διοίκηση της Κοινότητας,της Ενορίας, του Δήμου μας αργότερα.
Εγώ προσωπικά δεν γνώριζα τίποτα μέχρι και τις πρώτες μέρες του Ιουνίου.Τόσα χρόνια που ασχολούμαι με την αναζήτηση στο google και τώρα που έχουμε την δυνατότητα να βλέπουμε πολλά χρήσιμα στοιχεία για τις ιστοσελίδες μας,δεν είχα κάποιο σχετικό αποτέλεσμα.Στην ανάρτησή μου 5 Μαίου 2015 σχετικά με την ολοκλήρωση της αναπαλαίωσης του καμπαναριού στον Άγιο Γεώργιο όπου αναφέρω τα καλύτερα λόγια για την πρωτοβουλία αυτή του Συλλόγου, στο τέλος της ανάρτησης γράφω:
“Κλείνω εδώ τήν αναρτησή μου και νά σκεφτούμε πώς κάτι πρέπει νά γίνει επιτέλους με τήν Εκκλησία του Αγίου Νικολάου & Αγίας Θεοδώρας,νά ζητήσουμε να γίνει μελέτη συντήρησης από την Περιφέρεια Ηπείρου ώστε νά ενταχθεί για χρηματοδότηση στα προγράμματα του ΕΣΠΑ που θα τρέξουν τά επόμενα χρόνια.Η Περιφέρεια Ηπείρου από ότι παρακολουθώ και διαβάζω καθημερινά βοηθάει αρκετά στήν συντήρηση και ανάδειξη τέτοιων μνημείων πολιτισμού”.
Η ανάρτηση των σχετικού άρθρου έγινε όχι να βλάψω το χωριό όπως θέλουν σκοπίμως να λένε μερικοί αλλά:
1)να προστατεύσω την κάθε εκκλησιαστική επιτροπή σε μια οποιαδήποτε μελλοντική παρέμβαση να βρεθεί κατηγορούμενη και γίνουμε πρώτο θέμα στο διαδίκτυο,όπως γίνεται σήμερα σε ελάχιστο χρόνο.
2)να ενημερωθούν,να το γνωρίζουν άπαντες οι Κορφοβουνιώτες και όχι μόνο σχετικά με την τοπική πολιτιστική κληρονομιά τους,
3)οι εκθέσεις αυτές του υπουργείου ας αποτελέσουν την αφετηρία για την διεκδίκηση οικονομικών πιστώσεων από τα πολλά σχετικά προγράμματα του ΕΣΠΑ και την Περιφέρεια Ηπείρου.
Αν έχετε λίγη μνήμη και ανατρέξετε στα προεκλογικά προγράμματα των υποψηφίων προέδρων της Κοινότητας,των υποψηφίων Δημάρχων αργότερα,μέσα εκεί υπήρχαν πάντα σχέδια για το πώς θα αναδείξουμε,θα αναστηλώσουμε,θα αξιοποιήσουμε την Εκκλησία της Αγίας Θεοδώρας,την ‘Πέτρα”,το σπουδαίο αυτό διατηρητέο μνημείο που είχε αρκετό θρησκευτικό τουρισμό με επισκέπτες προσκυνητές στο χωριό μέχρι και το 1985 περίπου.
Το προσωπικό μου ενδιαφέρον και η ευαισθησία μου για τα πολιτιστικά πράγματα στο χωριό δεν είναι σημερινή,υπάρχει σχετική ανάρτηση και στο blog μου για τον θρησκευτικό τουρισμό,Σεπτέμβριος 2013,έχω χρόνια που φωνάζω γιατί όλοι οι άλλοι στα γειτονικά χωριά πετυχαίνουν πράγματα με τις παρεμβάσεις τους και εμείς που είχαμε και συνεχίζουμε να έχουμε αρκετές παρόμοιες ευκαιρίες βγάζουμε τα μάτια μόνοι μας σπέρνοντας διχόνοια,κακία,φαρμάκι,εναντίον του χωριανού μας,του γείτονα,του φίλου μας,του συνεργάτη μας αύριο.
Γιατί ρωτάω εκεί στην Ροδαυγή πήραν χρήματα απο την Περιφέρεια,έκαναν ερανική επιτροπή,βοήθησε ο Πολιτιστικός Σύλλογος,η Αδελφότητα,ιδιώτες δωρητές και αναπαλαίωσαν την Αγία Παρασκευή.Μαθαίνω ότι και εδώ δίπλα στα Πιστιανά που υπάρχει αντίστοιχο θρησκευτικό μνημείο,αλήθεια αυτοί γιατί το γνώριζαν,έχει εγκριθεί και θα πάρει χρηματοδότηση για την ανάδειξή του.Τά παραδείγματα που μπορώ να αναφέρω είναι πολλά και στο νομό Άρτας και στην Περιφέρεια Ηπείρου.
Ο κος Καχριμάνης διαβάζω καθημερινά ότι ενδιαφέρεται για τα πολιτιστικά μνημεία του τόπου μας και το αποδεικνύει συνεχώς με το ενδιαφέρον του για την σύνταξη μελετών και χρηματοδότηση από τα πολλά σχετικά προγράμματα στο ΕΣΠΑ που υπάρχουν.Εδώ λέω δεν υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον από του άρχοντες του χωριού να καθίσουν κάτω όλοι μαζί να μιλήσουν,να οργανώσουν παρεμβάσεις σε υπουργεία,να κτυπήσουν κάποτε την πόρτα της Περιφέρειας και να ζητήσουν βοήθεια να γίνουν και στο χωριό μας δύο τρία μεγάλα έργα.
Ελπίζω ότι κάποια μέρα όλες αυτές οι αράδες θα γίνουν πράξη,θα δικαιωθούν οι αγωνίες μου,το πάθος μου αν θέλετε για τα πολιτιστικά πράγματα στο χωριό μας,μπορεί να έχω κάνει λάθη στην διεκδίκηση,στον αγώνα μου,αλλά πραγματικά δεν σας καταλαβαίνω γιατί να υπάρχει μέσα μου δόλος να βλάψω το χωριό όπως ακούγεται.
Έστω και τώρα ας αναλάβουμε τις συλλογικές και τις ατομικές ευθύνες όλοι μας.Ας αποδείξουμε έμπρακτα ότι κάτι μπορούμε να κάνουμε κι εμείς εδώ.Το οφείλουμε στους εαυτούς μας και τις γενιές που έρχονται.